Nyhetsarkiv

Användardag med fokus på kundernas upplevelser

Helhetsintryck: 4,35 av 5. Det blev resultatet när deltagarna satte betyg på användardagen i Malmö den 22 oktober, som arrangerades av Rexor och Saturnus. 

Temat för dagen var Mer digitalt – mindre administration. På programmet stod bland annat tips, ny kunskap, inspiration och utbyte med andra användare. 

– Utmaningarna för konsultföretag blir allt större i det digitala samhället. Rexor och Saturnus vill vara en del av lösningen. säger Stefan Widén, vd för Rexor.

Hur då?

– Vi vill medverka till att konsulter får möjlighet att lägga mer tid och energi på sådant som de har specialistkunskaper om och brinner för – och mindre tid och energi på administration. Det vinner både den enskilde konsulten och företaget på 

2019-11-19_fe66936b-3997-46c0-84d9-3ec816782361.png

Lyssna, lära och agera

Programmet i Malmö var indelat i två huvudblock. Förmiddagen hade fokus på dagens versioner av Rexor och Saturnus. Eftermiddagen ägnades åt version 2.0, som kommer i vår. 

Deltagarna fick även möjlighet att träffa utvecklare, specialister och samarbetspartners för att ge sina åsikter och insikter om hur Rexor och Saturnus kan bli ännu bättre. 

– Vår erfarenhet är att det som verkligen betyder något för kunderna är när ett företag tar till sig deras synpunkter och förslag, exempelvis genom att förändra och förbättra lösningen. Lyssna, lära och agera. Det är så vi vill uppfattas, säger Stefan Widén.

Att denna filosofi är uppskattad märktes tydligt när kunderna satte betyg på användardagen. Så här skrev en av deltagarna.

”En eloge till er för att ni faktiskt är genuint intresserade av vad användarna tycker, och tar till er förslag och förbättringsaspekter.”

Nästa användardag arrangeras 2020. Nedan kan du läs mer om vad deltagarna tyckte om dagen i Malmö.

Användardagen – så här tyckte deltagarna

Genomsnittsbetyg per område (betygsskala: 1–5)
4,35    Helhetsintryck
4,28     Lunch och fika
4,14     Program, Rexor i morgon
4,07     Möteslokal
3,92     Program, Rexor i dag
3,78     Teknik (bild, ljud)

Det här tycker deltagarna var bra …

”Jag vill tacka för en väldigt trevlig och informativ användardag med er på Rexor. Dagens upplägg var jättebra när det gäller innehåll och pauser. Vi kommer fortsätta att ge feedback/input på förändringar/önskemål för nu inser vi hur viktigt det är för oss alla att ni får den. Vi ser fram emot att få 2.0!
Tack även för en trevlig och god middag på kvällen.”

• ”Jättebra ordnat. Kul att få möjlighet att träffa alla kompetenta medarbetare, och framför allt att kunna ställa frågor direkt till dem, och i vissa fall visa problematiken ’live’. En eloge till er för att ni faktiskt är genuint intresserade av vad användarna tycker, och tar till er förslag och förbättringsaspekter. Ser fram emot nästa träff.”

• ”Bra program – och gott om utrymme för frågor, vilket uppskattas. Väldigt bra också att partners fick utrymme. Deras produkter kompletterar Rexor på ett bra sätt.

• ”Tack för en väldigt trevlig och lärorik användardag. Jag tycker att ni gjorde det jättebra. Dessutom var det trevligt att få träffa er alla på Rexor. Upplägget med kort information samt frågestund i de olika passen var bra, liksom att man kunde fortsätta prata med någon av er om det i pausen. Stort tack!”

• ”Användardagen var välbehövlig för att vi som kunder skulle kunna ställa frågor och möta personerna som arbetar med systemet.”

• ”Genomgången av kommande version var utmärkt. Bra att få möjlighet att träffa och prata direkt med utvecklare om de utmaningar vi har.”

• ”Den allra största behållningen var de personliga mötena: med medarbetare, partners och kunder.”

• ”Svårt att ge rättvis feedback eftersom vi inte arbetar i Rexor ännu, men tummen upp för engagerade medarbetare.”

• ”Det gav mycket – bra att få träffa och dela erfarenheter med andra användare.”

… och det här kan bli ännu bättre

• ”Tänk på att använda mikrofon nästa gång. En del talare var svårare att uppfatta.”

• ”Jag hade uppskattat en lokal med bord för åhörarna.”

• ”Låt talare som är okej med att ha en publik få snacka.”

• ”Kanske en inte lika lång användardag nästa gång, och ett mer specifikt tema.”